El dia 24 palparem a Lleida la realitat de Colòmbia des de la mirada de les defensores i els defensors de drets humans. Presència i testimoni de lluita que podrem escoltar en un espai idoni per transformar realitats injustes: la Biblioteca Pública

Silvia Irene Berrocal, una de les Defensores de Drets HumansSilvia Irene Berrocal, una de les Defensores de Drets Humans

10/01/2018

La Generalitat de Catalunya i la Biblioteca Pública de Lleida organitzen la trobada "La realitat de Colòmbia des de la mirada de les defensores i els defensors de drets humans. Presència i testimoni de lluita", amb la participació de Garrigues Cooperació Internacional, Amigos MIRA i de la Coordinadora d'ONGD i aMS de Lleida i que comptarà amb la presència i testimoni de:

Silvia Irene Berrocal, líder social d’Apartadó (Departament d’Antioquia), membre de la Fundación Forjando Futuros i impulsora de la Corporación de víctimas sobrevivientes del conflicto en Urabá – Visionando la Paz (COMUPAZ), a través de la qual s’estan gestionant processos de reivindicació dels drets de les dones víctimes a la regió d’Urabá. En aquest marc ha liderat el procés de “Perdón Público” per a les famílies víctimes de la massacre de Chinita, aconseguint realitzar un acte de perdó el 30 de setembre de 2016 en el municipi d’Apartadó. Arran d’aquest procés ha patit amenaces i té mesures de protecció (vigilància al seu domicili per part de la policia i una xerrada d’autoprotecció) que són insuficients per a garantir la seva seguretat.

Edilberto Daza, líder camperol dels departaments de Meta i Guaviare. És dirigent de la Fundación DHOC i la Asociación Campesina de Medianos y Pequeños Productores del Río Cafre (Agroguejar-Cafre), a través de les quals ha treballat durant 35 anys com a defensor dels drets humans i ha realitzat diverses denuncies per violacions d’aquests drets. Per aquests motius ha partit amenaces de mort, ha estat seguit i estigmatitzat per part de grups insurgents i es troba desplaçat al departament de Meta, tal i com assenyala l’informe de risc 042-16 de la Defensoría del Pueblo de Colòmbia.

Totes les activitats son gratuïtes!

Descarregar arxiu (CartellBiblioDefensors-lleida-1.pdf)

gener 2018