El Dia Escolar de la No-Violència i la Pau a Lleida va comptar amb variades activitats de sensibilització les comarques de Lleida. Es van enviar flors al mur de la vergonya del Sàhara Occidental, a Alpicat van recrear una Assemblea de l'ONU per denunciar l'incompliment dels drets dels infants i a Balaguer van celebrar una fira de tallers

05/02/2019

Per cada mina, una flor

A la Plaça Ricard Vinyes alumnes de cinquè i sisè de diferents centres escolars van fer l'activitat "Per cada mina una flor" que consistí en aportar les flors que han confeccionat per a que siguin enviades al Sàhara Occidental on les "plantaran" al voltant del mur de la vergonya que separa el Marroc del territori sahrauí. L'alumnat va llegir un desig o reflexió per denunciar el camp de mines antipersona. Aquest mur militar de 2720 km, construït pel Marroc per blindar l'ocupació del Territori No Autònom, conté 7 milions de mines terrestres que al llarg de les últimes dècades han causat milers de víctimes civils a ambdós costats del mur. Organitzat per l'Institut Sant Jaume Les Heures, l'Escola Joan XXIII, l'Escola Pràctiques I, l'Escola Pràctiques II i l'Escola Sant Josep de Calassanç.

A Alpicat, l'alumnat va recrear una Assemblea de l'ONU

Els alimnes van portar una Assemblea de les Nacions Unides a Alpicat per denunciar els incompliments dels Drets dels Infants. L'acta de la resolució resultant de l'Assemblea va ser lliurada a l'Alcalde d'Alpicat i a les entitats organitzadores perquè pugui ser elevada al proper Ple municipal. L'activitat la van organitzar l'ONGD Alpicat Solidari, l'Institut d'Alpicat, l'Escola Dr. Serés d'Alpicat i l'Ajuntament d'Alpicat.

L’Escola la Noguera celebra el Dia Mundial de la Pau amb una fira de tallers

L’Escola la Noguera de Balaguer ha celebrat el Dia de la Pau amb una fira de tallers  per treballar la convivència des de diferents vessants. En el taller de televisió han estat els propis alumnes que s’han posat a la pell dels periodistes que molts cops han de retransmetre des de zones de conflicte. En total es van organitzar una desena de tallers. Mireu el vídeo de Balaguer TV aquí

Hem donat suport a totes aquestes activitats l'Associació Lleida pels Refugiats i la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida.

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)