Arrels Sant Ignasi, que ha atès 1.397 persones enguany, surt al carrer per parlar de la realitat del sensellarisme a la nostra ciutat.

Acte reivindicatiu persones sense llarActe reivindicatiu persones sense llar

26/11/2018

Tota persona té dret a una llar pròpia amb dignitat, permanent i en pau. Les persones que es troben en situació de sense llar estan en una situació de vulneració de drets, d’invisibilitat, de patiment, d’inseguretat, d’agressions i un llarg etc.

A Catalunya hi ha més de 5.000 persones en situació de sense sostre i més de 48.000 patint una situació d’allotjament inadequat. A Lleida Arrels Sant Ignasi ha atès a 687 persones en situació de sense llar, de les que 64 eren persones sense sostre, dormint al carrer o en un alberg.

Però ens volem centrar en la persona, donar veu als que pateixen aquesta situació, perquè darrera cada dada hi ha una veu, amb nom i una història. (Prenen la paraula dos persones usuàries):

“Un sin hogar es mochila y saco”

“Te sientes anulado como persona, haces cola para que te den comida, y solo eres un número”

“No descansas, tienes que estar con los cinco sentidos por miedo a que te agredan”

“Algunos te hacen sentir indigno de ser digno”

“Cuando has caído tan abajo, para salir solo no puedes”

“Si no vas al ritmo de la Sociedad, no eres nadie”

“La gente nos mira como cosas que están en la calle de las que hay que apartarse”

Per aquesta situació que patim com a societat, manifestem:

Que tenim la ferma voluntat d’aconseguir una societat justa, compromesa i inclusiva, que vegi les potencialitats i fortaleses de les persones i no només les seves mancances, que centri l’atenció en les persones i faci valer la dignitat de la persona, amb polítiques públiques d’habitatge amb accés prioritari en situacions de vulnerabilitat, que faci polítiques de prevenció del sensellarisme, que garanteixi un sistema d’ingressos mínims que doni protecció a les persones en situació d’exclusió i que entengui la realitat del sensellarisme, des de la vulneració de drets humans (habitatge, salut, protecció social...). Tot això només és possible si hi ha un canvi de mirada, entenen que parlem de drets i no de regals, aquests drets preserven la dignitat de les persones, dignitat innata a la qual no estem disposats a renunciar-hi.

I tu, què hi dius? Digues prou. Ningú sense llar!

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)