En els últims mesos, Ibercaja ha iniciat quatre procediments penals contra la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca de la ciutat de Lleida per les seves accions en defensa del dret a l'habitatge.

12/02/2020

Una vintena de col·lectius de la ciutat de Lleida han fet públic un manifest de suport a la PAH on denuncien la ràtzia repressiva contra la lluita en defensa del dret a l'habitatge digne a la ciutat. En els darrers mesos, diversos activistes de l'organització s'enfronten a quatre procediments penals arran de les denuncies d'Ibercaja contra diverses accions de la PAH.

Les entitats adherides al manifest han volgut recordar que les accions denunciades tenien l'objectiu de denunciar la manca de voluntat de l'entitat a l'hora d'oferir solucions a famílies en risc de vulnerabilitat i sense accés a un habitatge digne i s'emmarcaven en el legítim dret a la mobilització.

El manifest denuncia que els procediments penals iniciats per l'entitat bancaria busquen criminalitzar les persones i famílies vulnerables que no tenen garantit el dret a l'habitatge i de forma col·lectiva s'organitzen amb través de la PAH.

A més, el text també posa de manifest la utilització de maniobres barroeres per part d'Ibercaja, com la infiltració d'una persona a les assemblees de la PAH, per tal de poder assenyalar els activistes pel dret a l'habitatge digne i evitar que segueixin denunciant públicament les males pràctiques del banc.

Amb la presentació del manifest, els col·lectius han volgut mostrar tot el suport a la PAH en la defensa del dret a l'habitatge, condemnen l'actuació contrària al dret de reunió iniciada per l'entitat bancaria i emplacen a la ciutadania a seguir exercint el dret a manifestació com a via per erradicar desigualtats.

El manifest aplega vint-i-quatre entitats i moviments socials, entre les quals destaquen l'Advocacia per la Democràcia, el Grup de Dones de Lleida, l'Ateneu Popular La Baula, la Plataforma d'entitats Lleida Social o Òmnium Cultural.

febrer 2020

Trobada entitats "Combatem el racisme" organtizada per Change&Progress:
(dissabte 1 de febrer de 2020, a les 16:00 hores al Casal Lapallavacara, carrer Francesc Borràs, núm. 19 - Balaguer)

Taller d'Acció No violenta:
(dilluns 3 de febrer de 16:00 a 19:00 a la sala de videoconferències de l'edifici transfronterer del campus Cappont)

Assemblea mensual Coordinadora d'ONGD i aMS de Lleida:
(Dilluns 3 de febrer a les 20:00 hores a les oficines de la CoordONGDLleida (c/ Dr. Combelles, 11, baixos))

(De 19.00 a 21.00 hores al Carrer Doctor Combelles, núm 11, baixos)

Defensem les que defensem la vida digna! [PAH Lleida]:
(dimarts 11 de febrer, 11h Oficina Ibercaja (Rambla Ferran, num. 38, Lleida))

Cicle de Tallers d'Autodefensa Feminista [Associació Lika]:
(24 i 31 de gener i tallers quinzenals de febrer a juny de 2020 al Centre Cívic de Secà de St. Pere (Lleida))