La campanya CutMilex (Retallem la despesa militar) ha llançat aquest passat mes de desembre una petició per demanar al govern espanyol que desarmi els pressupostos de l'Estat.

15/01/2019

La campanya CutMilex (Retallem la despesa militar) llença una petició per demanar al govern espanyol que desarmi els pressupostos de l'Estat.

El pressupost militar espanyol segueix creixent mentre les ajudes al desenvolupament no estan proporcionades, segons l'Organització per la Cooperació i el Desenvolupament econòmic de les Nacions Unides.

El pressupost de la Defensa va augmentar l'any 2018 un 10,5% respecte a l'any anterior, és a dir 9.635, 73 milions d'euros corrents. Això significa que l'Estat espanyol inverteix menys en altres àmbits (educació, cultura, infraestructures, etc.). Però a més d'aquest pressupost, Espanya també proporciona un pressupost a la OTAN, i la despesa militar real inclou aquestes dades i dades addicionals. Dit d'una altra manera, s'ha de tenir en compte la despesa militar total final, que arriba als 20 milions d'euros corrents, un augment general del 4,42% l'any 2017.

El president Trump pressiona als Estats perquè segueixin augmentant la despesa militar fins al 2% del seu PIB, i ha amenaçat amb abandonar la defensa d'Europa i l'OTAN si els Estats no compleixen aquest requisit. Per tant, Espanya intenta intensificar els seus esforços econòmics militars.

Hem creat una petició online dirigida al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i a la ministra de defensa espanyola, Margarita Robles Fernández, perquè desarmem els pressupostos i puguem invertir aquests diners en altres temes.

Hem d'acabar amb el negoci de la guerra des dels pressupostos que l'alimenten.

Si vols desarmar els pressupostos, signa aquí per demanar al govern d'Espanya una reducció de la despesa militar.

Per a més informació: El pressupost militar a Espanya segueix creixent

Publicat al web del Centre Delàs

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)