L’Eduard va ser aturat per la policia nacional a l’estació d’autobusos de Castelló. Quatre agents el van arraconar i el van registrar, obligant-lo a treure tot el que tenia a les butxaques, mentre li feien preguntes intimidatòries com "què fas aquí" o "on vas".

27/11/2018

Va sentir por i no es va atrevir a demanar als agents que s’identifiquessin. Tot i això, va demanar el motiu de l’aturada vàries vegades i l’única resposta que va obtenir va ser: "és un control". Va explicar als agents que tenia nacionalitat espanyola, ja que era fill adoptat d’origen dominicà i pares catalans. Els agents no van deixar de sospitar d’ell fins que van comprovar la seva identitat.

Aquella va ser l’única vegada que la policia el va aturar, però se sent criminalitzat en moltes altres esferes de la seva vida, sobretot a la nit, quan surt de festa. Sempre ha d’arreglar-se més que la resta per caure en gràcia als porters i que el deixin passar.

Pareu de parar-me

El primer pas per erradicar les identificacions per perfil ètnic és desnormalitzar-les i fer-les visibles. Volem recollir el màxim de casos possibles per elaborar un informe rigorós, que dimensioni aquesta injustícia i ens permeti incidir en els protocols policials. Si has patit una identificació policial racista a la via pública o l’has vist com a testimoni, omple el formulari i explica’ns com va ser. Més endavant, en cas que ho necessitis, podem oferir-te assessorament legal.

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)