L'Agència Tributària ha incrementat substancialment els expedients de reclamació de les quantitats desviades en concepte d'Objecció Fiscal a la Despesa Militar. Davant la negació dels drets dels qui no volem col·laborar amb l'Estat en la preparació de les guerres, ens unim i denunciem la persecució, que a Lleida afecta a una cinquantena de persones

03/04/2019

En les últimes setmanes, l'Agència Tributària ha incrementat d'una manera considerable els expedients de reclamació de les quantitats desviades en concepte d'Objecció Fiscal a la Despesa Militar. Al voltant d'una cinquantena de persones que han fet l'Objecció Fiscal en els darrers 4 anys ens han fet saber que han rebut algun requeriment d'hisenda. En un país en què es calcula que el frau fiscal ascendeix a més de 26.000 milions d'euros, l'Agència Tributària s'està dedicant fa setmanes a reclamar petites quantitats de diners a persones que han fet Objecció Fiscal a la Despesa Militar els últims anys emparant-se en el dret a l'objecció de consciència expressat en l’article 16 de la Constitució Espanyola. La llibertat ideològica és un dret fonamental que, segons l’art. 53 de la Constitució, vincula a tots els poders públics. La pròpia regulació normativa relativa a l’IRPF no limita ni prohibeix, en cap dels seus articles, l’objecció de consciència fiscal a la despesa militar.

L'Objecció Fiscal a la Despesa Militar és una més de les eines de la desobediència civil a la qual recorrem les persones que estem en contra del militarisme. Ens empara el dret a no col·laborar amb l'Estat en la preparació de les guerres i en el manteniment de l'estructura militar. Un dret que desenes de lleidatans i lleidatanes han exercit en els darrers 8 anys a través de la campanya de la Coordinadora d'ONGD i aMS de Lleida "Mogudes per la Pau". Com sempre que s'exerceix la desobediència civil, no ocultem la nostra condició d'objectores i vam escriure una carta al Ministeri d'Hisenda en la qual informem de la nostra acció, i no defraudem ja que la quantitat de diners que no s'abona l'Estat perquè la inverteixi en mort la lliurem a algun col·lectiu que lluita contra el militarisme, la violència, l'exclusió, etc.

Entenem que el diàleg ha de ser la via per resoldre aquesta situació, però els reiterats intents per contactar amb alguna persona responsable de la Delegació d'Hisenda han estat infructuosos. Pensem que l'administració ha de ser accessible a la ciutadania, i per això seguim insistint perquè se'ns ofereixi un espai de trobada on poguem resoldre tots els dubtes amb les persones responsables.

Atès que el Govern lluny de reduir la despesa militar continua en el camí de incrementar-la amb l'objectiu que el pressupost del Ministeri de Defensa arribi al 2% del PIB i ha compromès més de 12.000 milions d'euros en nous plans per a adquisició d'armament, les antimilitaristes seguirem desobeint tot i la repressió econòmica a la qual pretenen sotmetre'ns. Demanem a les persones que hagin rebut reclamacions de l'Agència Tributària per ser objectores fiscals que ens escriguin per poder articular una resposta conjunta davant d'aquesta persecució.

Mentre hi hagi exèrcits, seguirem desobeint. Estem preparant per 9è any la campanya «Mogudes per la pau», seguirem desarmant els nostres impostos i properament n’explicarem els detalls a la ciutadania, que s’adaptarà al context actual de persecució de drets i llibertats.

Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida

agost 2019

Presentació del vídeo: Les bones pràctiques en la campanya agrària:
(Dijous 8 d'agost a les 11:30h a la sala d’actes Unió de Pagesos de Lleida, C/ Riu Bessos N22.)