Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, l’equip ICE Gestions Creatives, la Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida, i la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la UdL, oferim una formació centrada en la reflexió sobre l’ús de les tecnologies digitals a l’educació:
Cicle conferències: TECNOLOGIES DIGITALS A L’AULA: INTERFERÈNCIES PEDAGÒGIQUES?
Tota la info al web de l’ICE
- Dates: 18/25 nov i 2/9 des
- Hora: a les 18h
- Lloc: presencial i streaming
Seguiment presencial de les sessions: Sala de Juntes de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL.
Seguiment virtual: L’enllaç s’enviarà a les persones inscrites. Per tenir accés heu d’enviar un correu a: creativesgestions@gmail.com
Inscripcions gratuïtes a:
compte XTEC: http://bit.do/fSujE
NO compte XTEC: http://bit.do/fSujC
Veure Cartell Jornades
PROGRAMA:
18 novembre |
Transcendint els dispositius. L’educació en l’abordatge de la bretxa digital
a càrrec de Sandra Gómez. Tècnica investigadora de la Fundació Ferrer i Guàrdia
|
L’ús de les tecnologies digitals a l’educació ofereixen oportunitats de millora per a la vida de les persones però suposen una extensió més de les desigualtats socials tradicionals.
Bretxes d’accés , d´ús i de qualitat d’ús que se superposen, per tant, a les desigualtats ja existents i que ens alerten que cal replantejar els suports relacionats amb la provisió de recursos, la connexió i l’acompanyament amb la finalitat de poder introduir la tecnologia digital a l’aula des del concepte d’equitat. |
 |
25 novembre |
Pensar les imatges mediàtiques des de la cultura visual
a càrrec de Carme Molet i Dànae Quiroz. Professores d’Arts Visuals de la FEPTS (UdL) i coordinadores de la plataforma virtual espaiperformatiu |
Les manifestacions visuals són alguna cosa més que meres representacions de la realitat, ja que repercuteixen en models de comportament, construcció de subjectivitats i formes de socialització. Les pedagogies al voltant d’una educació en cultura visual posen en relleu la influència que les imatges mediàtiques posseeixen en la construcció identitària dels infants i, en la necessitat que es treballi des de contextos escolars.
La finalitat d’aquesta trobada és ressaltar nocions que considerem fonamentals per adquirir una educació digital comprensiva i crítica. A més a més, compartirem alguns projectes portats a terme en àmbits escolars i universitaris. |
 |
2 desembre |
La googlelització de l’educació. Una crítica política i pedagògica
Cecilia Bayo. Membre del grup de pares i mares aliats amb XNET per la democràcia digital en educació |
Des de l’any 2010, les infraestructures digitals de l’educació pública catalana estan essent progressivament servides per la multinacional Google. Aquesta dinàmica y política educativa té serioses derives que afecten, entre d’altres qüestions, als drets digitals i l’educació de qualitat de l’alumnat.
En aquesta xerrada repassarem les implicacions polítiques i pedagògiques del desembarcament massiu de Google a les aules i mirarem de respondre a la pregunta de com hauria de ser una educació digital crítica. |
 |
9 desembre |
Creativitat i tecnologia. Entre el virtual i el físic. Projecte createctura
Irene Fernández Arquitecta i músic especialitzada en el disseny d’espais pedagògics. Fundadora de Createctura i Elisabeth Soldevila Psicòloga i mestra. |
La tecnologia s’ha convertit en una realitat omnipresent a les nostres vides i la dels nostres joves i per això el món educatiu ha de buscar noves maneres de relacionar-s’hi.
En aquesta presentació parlarem de creativitat vinculada a la tecnologia en la seva relació entre allò virtual i allò físic i us ensenyarem exemples i idees de desballestament creatiu, tinkering i eines senzilles d’electricitat, electrònica, programació o stopmotion que podem incorporar al dia a dia de l’aula. |
 |