Arranca el DENIP 2022 fent curtmetratges d’animació a les escoles

La Coordinadora d'ONGD i aMS juntament amb la Paeria de Lleida i la col·laboració de diverses d'entitats de la ciutat proposa als centres educatius realitzar curtmetratges d'animació sobre el bombardeig de Lleida de 1937

La proposta pel Dia Escolar de la No-Violència i la Pau de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida d’enguany és una proposta de ciutat, en la qual col·laboren l’Ajuntament de Lleida, el Pla Educatiu d’Entorn, l’Associació Lleida per la UNESCO i Desmilitaritzem l’Educació Lleida i hi participen l’Escola Municipal de Música, l’Aula de Teatre i l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol. Les activitats van més enllà del dia de l’efemèride, el 30 de gener i consten de diferents fases, la primera de les quals és l’elaboració d’un curtmetratge d’animació a l’aula.

La temàtica escollida per la celebració del DENIP del 2022 és el bombardeig de Lleida i del Liceu Escolar el 1937, un punt de partida per demanar que Mai més caiguin bombes sobre escoles i convidar als centres educatius a treballar el dret a l’educació i el dret a la infància amb el lema “Escoles segures, infància en pau”.

Per a enviar aquest missatge, els centres educatius inscrits en la proposta, podran aprendre a fer un curtmetratge d’animació en Stop Motion, utilitzant dibuixos i retallables realitzats per l’alumnat guiats per uns tutorials elaborats pel cineasta Emilio Martí i podran comptar amb el suport de l’alumnat del cicle d’animació de l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol.

PPer poder realitzar un petit curtmetratge d’animació a l’aula, que servirà per sensibilitzar sobre la Cultura de la Pau i la violència de la qual són víctimes escolars i docents en zones del món en conflicte, i que es projectarà a l’Animac 2022, calculem que cada aula necessitarà dedicar-hi unes 6 o 8 sessions d’una hora, aproximadament, per la qual cosa hem donat el tret de sortida de l’activitat aquest mes de novembre. Les escoles inscrites rebran per correu electrònic els videotutorials aquesta setmana i podran començar a treballar-hi. Tanmateix, les escoles que encara no s’hagin inscrit podran fer-ho fins al pròxim 10 de desembre, també en les altres fases del DENIP, que inclouen realitzar una performance pública amb l’acompanyament d’alumnes de l’Aula de Teatre i l’Escola Municipal de Música.

Tota la informació sobre el DENIP, el material didàctic i les inscripcions poden fer-se des de la pàgina de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida. Un any més, treballem per promoure la Cultura de la Pau posant els centres educatius com a protagonistes i teixint xarxa per a reivindicar la pau i el dret a l’educació a Lleida i al món.

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida

By midgard