L’Ajuntament de Lleida finançarà catorze projectes de cooperació d’ONGD

La proposta de resolució de les subvencions inclou projectes per a Amèrica Central i del Sud i l’Àfrica Subsahariana. A la ciutat de Lleida es faran propostes d’Educació per a la Transformació Social

L’Ajuntament de Lleida ha constituït el Consell Mixt de Cooperació d’aquest mandat en una sessió encapçalada pel regidor Jackson Quiñónez on també s’ha resolt la convocatòria de les subvencions per a projectes d’Organitzacions no Governamentals per al Desenvolupament (ONGD).

D’acord amb l’avaluació de les ajudes presentada avui, es portarà a aprovació de la Junta de Govern Local finançar catorze iniciatives que es repartiran un pressupost de 132.678 euros. En aquesta partida s’unifiquen les subvencions que abans es desglossaven en tres línies: Cooperació, Educació per la Transformació Social (EpTS) i Emergència i Ajut Humanitari (EAH).

Els projectes seleccionats es duran a terme l’Amèrica de Sud i Central, a l’Àfrica Subsahariana i a la ciutat de Lleida. En aquest darrer cas, es realitzaran activitats d’Educació per a la Transformació Social amb persones dels campaments de població refugiada sahrauí a Tindouf (Algèria). Entre els països que acolliran els projectes acceptats figuren Colòmbia, Senegal, Burkina Fasso i Gàmbia.  

Les avaluacions de les propostes presentades les ha fet la Unitat de Desenvolupament i Cooperació de la Universitat de Lleida, per tal d’aplicar un anàlisi extern, especialitzat i objectiu. Cinc dels dinou projectes presentats no han superat la nota mínima i han quedat exclosos de la subvenció.

D’acord amb la convocatòria de les ajudes, els principals col·lectius destinataris són les dones, persones treballadores, la infància i la comunitat LGTBI. Les línies de treball són el dret a l’educació i a la defensa dels drets humans, la igualtat de gènere i la cultura de pau, entre altres. 

Consell Mixt de Cooperació

El Consell Mixt de Cooperació és un òrgan de participació sectorial que l’Ajuntament de Lleida va crear el 1995. Té funcions consultives i assessores en totes les matèries relacionades amb la promoció de la solidaritat i la cooperació internacional per als pobles i col·lectius empobrits econòmicament i social.

En la sessió constitutiva d’avui s’ha posat al corrent als nous integrants del grau d’execució del pla de treball de la Regidoria de Cooperació.

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida

By midgard