La federació d’entitats solidàries de Lleida i la nova consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, es comprometen a treballar per assolir de forma sostinguda el 0’7% del pressupost en cooperació al desenvolupament.
La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida es va reunir el passat dimecres 7 de desembre amb la consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret, el secretari general Departament d’Acció Exterior i Unió Europea, Bernat Costas i la Directora General de Cooperació al Desenvolupament, Yoya Alcoceba. La trobada va servir per donar la benvinguda als nous càrrecs del Govern i fer un repàs dels temes d’actualitat de la política catalana de cooperació al desenvolupament.
La federació d’entitats solidàries de la demarcació de Lleida, que des de l’abril treballa en la definició del Pla Director de Cooperació 2023-2026, va insistir amb la necessitat d’impulsar polítiques sostingudes, accessibles i descentralitzades que tinguin en compte la diversitat d’actors d’arreu del país i les seves particularitats.

Serret, que ha pres possessió del càrrec recentment, va presentar les línies estratègiques de la política catalana de cooperació, pau i drets humans de Catalunya. En aquest sentit, Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida destaca positivament la voluntat de consens de la consellera amb els diferents actors socials i polítics que conformen el sector.
En els darrers mesos, la federació d’entitats lleidatanes ha treballat per fer arribar les seves propostes al Govern en diversos espais de debat com els que es van impulsar per elaborar el Pla Director de Cooperació. Una d’aquestes demandes és la de destinar -com a mínim- el 50% de l’Ajut Oficial al Desenvolupament a través de les ONGD.
Compromís amb el 0,7%
La consellera Meritxell Serret també va comprometre’s a treballar per assolir de forma sostinguda el 0’7% del pressupost en cooperació al desenvolupament en els pròxims anys per reprendre el compromís amb la demanda històrica del teixit associatiu i les ONGD.
Segons una enquesta del Fons Català de Cooperació, publicada a principis d’aquest any, el 70 % de la població catalana està a favor de destinar recursos econòmics a les polítiques de cooperació, pau i drets humans.
La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida es va posar a disposició del nou equip de la conselleria per tal d’avançar cap a una política realment transformadora que avanci en l’aplicació de l’Enfocament de Gènere i Basat en els Drets Humans.