EGiBDH: Cooperació al servei de les persones

Reunió telemàtica del Consell Mixt de Cooperació
La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida celebra les passes fetes per l’Ajuntament de Lleida per incorporar l’enfocament de gènere i basat en Drets Humans (EGiBDH) en les àrees de drets civils i cooperació i en les bases de les convocatòries de subvenció, i ofereix tot el suport per a continuar treballant posant la cooperació al servei de les persones.

La cooperació catalana considera que per a què la Cooperació i l’Ajuda al Desenvolupament siguin efectives i transformadores, han d’anar dirigides a assenyalar les causes que provoquen desigualtats més enllà d’orientar-se únicament a pal·liar-ne les conseqüències. En aquesta línea, la Generalitat va proposar l’aplicació de l’Enfocament de Gènere i basat en Drets Humans com a requisit per a les polítiques i projectes de cooperació.

L’EGiBDH representa una nova forma d’entendre la cooperació al desenvolupament, situant a les persones en el centre i cercant la transformación social i l’eradicació de les desigualtats, enteses com a una qüestió política que interpel·la a tots els actors de la societat. La Generalitat de Catalunya plantejava aquest nou enfocament en el Pla Director de Cooperació 2015-2018 i recomanava l’aplicació gradual d’aquest enfocament a les entitats del tercer sector i a les administracions, reiterant aquesta visió característica de la cooperació catalana en el nou PD 2019-2022.

La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida va començar el procés per l’aplicació gradual de l’EGiBDH el 2015, a través de formacions a les seves entitats membre al llarg del 2016, 2017 i 2018, buscant que els projectes de cooperació s’orientin progressivament a la transformació social necessària per a garantir l’exercici dels drets i llibertats de totes les persones i amb especial èmfasi a les desigualtats de gènere.
Com a membre del Consell Mixt de Cooperació de l’Ajuntament de Lleida, la Coordinadora veu molt positiu l’interès de l’Ajuntament de Lleida per incorporar l’enfocament de gènere i basat en Drets Humans, i els compromisos i acords assolits en l’última reunió de l’organ de participació, que representen un impuls afegit per a què el teixit associatiu del territori continui caminant cap una cooperació transtormadora.

Foto d’arxiu, reunió del Consell Mixt de Cooperació

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida