El termini per a aprobar l’esborrany del decret d’ordenació dels ensenyaments bàsics pel curs 2022-2023 que va proposar La Direcció General de Currículum i Personalització ha estat tan limitat que no ha permès que ni la comunitat educativa ni els agents socials hagin pogut aportar propostes i modificacions amb temps i forma per poder ser incloses.
Més enllà dels canvis significatius que proposa l’esborrany, com ara la polèmica reducció horària d’assignatures de secundària com Filosofia o Biologia o els referents a política lingüística o a les avaluacions, considerem que la societat civil ha de poder participar en el diàleg sobre el què i com s’ensenyarà a l’educació pública, i les entitats socials garantir que la cultura de la pau, la diversitat, la sostenibilitat, la protecció dels drets humans i la perspectiva de gènere hi són presents de forma transversal i concreta.
Les Coordinadores de Lleida i Girona ens sumem a les reivindicacions que entitats i agents socials i educatius de Catalunya com lafede.cat han expressat en aquest comunicat, per un procés participatiu real i reconeixement de les entitats i moviments socials com a actors educatius, a l’hora que es tinguin en compte les necessitats de les diferents comunitats educatives del territori català.
Per una educació crítica, transformadora, inclusiva i solidària que ens permeti caminar cap a una societat igualitària i un món més just.