Fundació Antisida de Lleida

C/ Nou, nº 14 baixos, 25002 de Lleida
aasll@antisidalleida.org

L’Associació Antisida de Lleida és una organització no governamental que treballa en el camp de la Sida. Es va fundar l’any 1989 com una delegació de l’Associació Antisida de Catalunya fins l’any 1991, quan es va convertir en una entitat independent a través de la seva inscripció amb núm. 1370 en el registre d’associacions del Registre de Lleida. Inscrita en el Registre d’Entitats, Serveis i Establiments socials del Departament d’Acció Social i Ciutadania amb núm. E01096. Actualment està inscrita a: l’Àgencia Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) amb número d’inscripció 309, al Registro de Organitzaciones no Gubernamentales de Desarrollo adscrit a la Agencia espanyola de Cooperación Internacional para el Desarrollo, al Registre de la Federació Catalana del Voluntariat Social amb número F82. L’associació antisida va iniciar la seva activitat principal en donar suport i atenció al malalt de la sida i/o als seus familiars. A mesura que incrementaven les necessitats socio-personals i que requerien al mateix temps d’una intervenció comunitària, va anar ampliant el seu marc d’intervenció executant a l’actualitat 19 projectes tant a nivell preventiu com assistencial. L’Associació antisida de Lleida en actualitat compta amb 19 projectes en l’àmbit de la prevenció, de l’atenció i de cooperació internacional. El desenvolupament de l’activitat és centra en la seu de l’entitat, local el qual està en règim de lloguer. Objectius de l’entitat 1. Fomentar la informació, la prevenció, el suport al malalt, la defensa de la imatge i de la dignitat com a persona dels portadors del virus HIV i dels malalts de la Sida. 2. Promoure l’intercanvi, la reflexió, la investigació i el treball conjunt com la col·laboració amb altres entitats amb els mateixos interessos per tal de millorar els supòsits abans esmentats. 3. Promoure programes de prevenció, de sensibilització i conscienciació dirigits a la societat i en especial a col•lectius com dones, adolescents, treballadors/es sexuals, població immigrada. 4. Promoure la posada en funcionament de recursos per a donar cobertura a les necessitats socials del col•lectiu de persones afectades pel VIH/SIDA que no estiguin resoltes pel sistema públic d’atenció sanitària i social. 5. Promoure la realització d’activitats i programes relacionats amb les finalitats d’aquesta associació en l’àmbit de la cooperació internacional i per al desenvolupament. L’àmbit d’actuació és la província de Lleida. Les activitats es simplifiquen i es desenvolupen en els diferents projectes: Àmbit de sensibilització, prevenció i promoció per a la salut a la comunitat. Programes: L’adolescent, l’adult del futur; risc zero; tots positius Àmbit d’atenció a persones VIH+ i/o malaltes de la Sida. Programmes : Assessorament i support social, Foment per a la salut, Inserció laboral, Inserció social, Cooperació Internacional i per al Desenvolupament, Cooperació L’entitat s’estructura en una junta directiva formada per 1 president, 1 vecipresidenta, 1 secretària, 1 tresoreria i 4 vocals Actualment l’entitat compta amb 69 socis, l’edat oscil·la entre els 25 i els 80 anys. Durant l’any 2008 van ser beneficiaris 4.605 joves de la demarcació de Lleida, 422 professionals del camp educatiu, socio-sanitari i del camp de la cooperació internacional, 562 persones seropositives, 4.625 persones de la demarcació de Lleida (població en general). A més a més s’ha dut a terme 230 tallers educatius, han participat 142 centres en l’àmbit educatiu, social i sanitari i en l’àmbit de la cooperació internacional i s’han instal·lat 119 punts d’informació en diferents localitats del territori Lleidatà. El personal contractat és: 2 Treballadores socials, 1 Director del pis d’acollida, 1 Psicòloga, 1 Inseridora laboral, 3 Educadores, 1 Monitora, 1 Treballadora familiar. També disposa de la col·laboració regular de 21 voluntaris en actiu L’Associació Antisida de Lleida és membre de la Federació Catalana d’ONG de Servei en Sida des de la seva fundació. Rep el suport de l’Ajuntament de Lleida, la Diputació provincial, el Dep. de Salut, el Dep. d’Acció Social i Ciutadania, la Secretaria de Juventut, la Secretaria d’Immigració, el Dep. de Treball, el Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales i la Fundació la Caixa, per tal de dur a terme els projectes que es realitzen anualment i poden oferir els diferents serveis.

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida

By midgard