Servei Civil Internacional i l’ONG Entreterres organitzen, a Lleida, una formació sobre migracions i refugi per a professorat

La formació és per conèixer la guia Entreterres, que l'entitat ha elaborat per facilitar a professorat portar el tema de les migracions i les persones refugiades a l'aula.

Les entitats, amb col·laboració de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida, ofereixen formacions gratuïtes de 4 hores dirigides a professorat d’instituts i escoles que vulguin conèixer la guia Entreterres, aprofundir una mica més en la temàtica de les migracions i el refugi i compartir eines i estratègies per abordar-ho a l’aula d’una perspectiva de transformació social i d’educació per la pau.

L’objectiu de la guia és dotar d’eines les entitats educatives, les escoles i els instituts per tal d’abordar la temàtica de les persones refugiades amb les persones joves i infants, des d’una perspectiva de construcció de pau i de transformació social. Justament, el nom del recurs pretén rescatar el significat etimològic de la paraula mediterrània (mediterraneus) i una visió del vell Mare Nostrum com a espai d’intercanvi, de comunicació i de trobada.

La guia aborda les migracions a través de la via marítima del Mediterrani des de la perspectiva dels Drets Humans i l’enfocament de gènere, i també ofereix eines i dinàmiques per treballar el racisme, la islamofòbia, l’aporofòbia i la xenofòbia a classe, i per educar per a la convivència i la pau.

S’introdueixen conceptes clau en el món de la cooperació com l’Enfocament de Gènere i Basat en Drets Humans (EGiBDH), i conceptes en transformació com el mateix concepte de desenvolupament o la situació de les persones refugiades, sumant-hi els refugiats climàtics, una nova realitat cada vegada més present a mesura que augmenta l’escalfament global, que té efectes més catastròfics als països del Sud i països empobrits, i també davant l’auge de les ideologies d.

La formació tindrà lloc a Lleida, Res i Girona, i constarà de dues sessions, una online i una presencial.

A Lleida les formacions seran els dies 29 i 31 de març:

Sessió ONLINE – de 17:30 a 19h
– Introducció al projecte EntreTerres
– Aproximació teòrica i dades
– Explicació de la guia i les orientacions didàctiques

Sessió PRESENCIAL – de 18h a 20.30h a les oficines de la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida (Carrer Doctor Combelles 11, 25003 Lleida)
– Introducció i presentació de les participants
– Tallers de la guia i debat
– Adaptació dels tallers a cada context
– Compartim eines i consells per treballar les migracions a l’aula.

Les inscripcions es faran via email escribint a activitats@scicat.org.

Podeu trobar més informació sobre la guia Entreterres i descarregar-vos el material aquí

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida

By midgard