Lleida celebra el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP 2024)

Amb la resolució pacífica dels conflictes actius arreu del món com a eix central d’aquest dia commemoratiu.

Més de 500 infants han participat avui en els diversos actes organitzats amb motiu de la celebració del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP), una proposta educativa impulsada per la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida i la regidoria de Cooperació de l’Ajuntament de Lleida, amb la col.laboració del Pla Educatiu d’Entorn i el suport de diferents entitats i ONGD i centres educatius de la ciutat. La temàtica que s’aborda aquest any i l’eix central de les activitats programades és la resolució pacífica dels conflictes actius arreu del món amb la iniciativa “Mirades al món: un recorregut pels conflictes actius”.

La commemoració d’aquesta efemèride es realitza a través d’una performance de les escoles i instituts del barri de la Bordeta i amb la presentació d’un curtmetratge on els nens i nenes de diferents centres educatius de la ciutat de Lleida ens expliquen què saben sobre alguns dels conflictes armats latents.

A la Bordeta, els infants de cinc centres educatius han elaborat una instal·lació artística per reivindicar les víctimes infantils que s’han patit en diferents països on hi ha conflictes latents. L’acció reivindicativa ha tingut lloc en dues places del barri on, de forma simultània amb els diferents centres escolars de la zona -Escola Parc de l’Aigua, Enric Farreny, la Ludoteca Municipal i CEE l’Esperança, Joan Maragall, El Carme i l’IES Maria Rubies-, els infants han dibuixat al terra la seva pròpia silueta volent expressar que les persones víctimes de conflictes bèl·lics són persones com ells i elles En el decurs de l’acte també s’ha llegit el manifest de l’entitat Aturem les Guerres.

A la tarda, l’Orfeó Lleidatà ha acollit la presentació d’un curtmetratge on els nens i nenes de l’Escola Països Catalans, l’Institut i Escola Torre Queralt, El Vilot-ZER Ponent, l’Escola Parc de l’Aigua, el Col·legi Lestonnac i l’escola Magí Morera i Galícia expliquen cinc conflictes armats actuals, com són els del Sàhara, Síria, Colòmbia, Palestina i Ucraïna. Els conflictes s’han treballat a través d’un dossier educatiu amb l’objectiu de fomentar el coneixement dels conflictes existents al món i destacar la importància de la pau i la seva resolució com a valors fonamentals per a la convivència global, així com una proposta d’activitats per a implementar a les aules.

El DENIP 2024 ha volgut ser un exercici de consciència i, també, d’incidència i reivindicació de la pau a partir del treball en xarxa entre entitats, escoles i administració, com a eina per a l’Educació per la Transformació Social i per a la sensibilització de la societat.

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida

By midgard