Escoles i instituts de Lleida celebraran el DENIP per reivindicar la no-violència i la pau

Sota el lema “Mai més bombes sobre escoles” la jornada recupera la presencialitat a l’espai públic amb una performance a la Plaça Ricard Vinyes i el Parc de l’Aigua

El 28 de gener a les 11:00 del matí a la plaça Ricard Vinyes i al Parc de l’Aigua, l’alumnat dels Instituts Joan Oró i Maria Rúbies, i les escoles Parc de l’Aigua, Joc de la Bola i CEE l’Esperança realitzaran una performance creada per l’alumnat del CFGS de tècniques d’actuació teatral de l’Aula  de Teatre.

La celebració del DENIP arriba a Lleida aquest any amb una temàtica molt especial per a la nostra ciutat com és la seguretat a l’escola i dels infants i el dret a l’educació i a una infància en pau, partint de la memòria del bombardeig de Lleida i del Liceu Escolar el 2 de Novembre de 1937.

Enguany, i malgrat el context de pandèmia, hem fet un esforç teixint xarxa i sinergies entre entitats, escoles i administració, i amb l’art, l’animació i les arts escèniques com a eines ideals per a l’educació transformadora, per a poder portar el DENIP a les places de la ciutat. L’objectiu és que l’alumnat dels centres educatius siguin protagonistes i es converteixin en agents sensibilitzadors per la cultura de la pau

Els atacs a escoles, docents i alumnat són una realitat encara en zones de conflicte a molts llocs del món. Per això proposem per al Dia Escolar de la No-Violència i la Pau un exercici de memòria històrica però també d’incidència o reivindicació de la pau. Volem recordar el que va passar a Lleida ara fa 84 anys, i que malauradament continua passant a altres llocs del món per demanar Mai més bombes sobre escoles”.

A més, l’escola Joan XXIII representaran la peça al pati del seu centre i el col·legi Sant Jaume les Heures celebraran del DENIP fent una performance pròpia el dia 31 de gener al matí a la plaça Ricard Vinyes.

La proposta per al DENIP consta d’altres activitats com l’elaboració de curtmetratges d’animació amb la tècnica de l’Stop motion amb la guia del cineasta Emilio Martí i el suport de l’alumnat del cicle d’animació de l’EAM Leandre Cristòfol. El resultat es projectarà a l’Animac 2022

La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida juntament amb la plataforma Desmilitaritzem l’Educació i l’Associació Lleida per la Unesco, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lleida, el Pla Educatiu d’Entorn i l’Animac, i la participació de l’EAM i l’Aula de Teatre i el Conservatori i escola municipal de música de Lleida organitzen la celebració del DENIP 2022.

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida

By midgard