Guia educativa Entre[Terres]

Categoria: Maletes pedagògiques
Temàtica: Exclusió Social, Accés a l’educació primària, Sostenibilitat ambiental, Accés a l’alimentació i a l’aigua, Cooperació Internacional, Comerç just i consum responsable, Igualtat de gènere, Drets humans, Pau i no-violència, Persones refugiades, Persones migrades
Tipus de recurs: Unitat Didàctica
Nivell educatiu: Segon cicle de primària, Tercer cicle de primària, Primer cicle de secundària, Segon cicle de secundària, Batxillerat, Persones adultes
Formats i mides Guia online i descarregable
Idioma català
Entitat Servei Civil Internacional
Telf. entitat 934417079
Email entitat entreterres@scicat.org
Temàtica: Migracions i Refugi

ENTRE TERRES és una guia educativa sobre migracions a la Mediterrània. L’objectiu d’aquest material és dotar d’eines les entitats educatives, les escoles i els instituts per tal d’abordar la temàtica de les persones refugiades amb les persones joves i infants, des d’una perspectiva de construcció de pau i de transformació social.

La guia inclou contingut, recursos, eines i dinàmiques adaptables amb diferents grups d’edat entre 9 i 18 anys; i consta de cinc temàtiques principals:

Mare Mortum: Per analitzar la situació de les migracions a la Mediterrània.
Drets Humans: Per entendre que la mobilitat és un dret i observar la vulneració de drets humans de les polítiques migratòries i la (des)protecció internacional.
Racisme: Per reflexionar sobre el racisme institucional i quotidià i com afecta a les persones migrades,
Gènere i LGTBIQ+: Per pensar la migració més enllà de les raons econòmiques i els conflictes bèl·lics.
Transformació social: Per entendre les dinàmiques relacionals entre els països del Nord global i els del Sud global i entendre-les com directament implicades i causant de les migracions. Reflexionar sobre les responsabilitats individuals i repensar les accions col·lectives:

Enllaç al recurs: http://entreterres.org/

Butlletí electrònic

Rep tota l’actualitat i informació d’interès directament a la teva bústia de correu electrònic. Periòdicament rebràs un altre punt de vista sobre la realitat social que vivim totes i tots.

Responsable del tractament: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA Finalitat del tractament: Mantenir una relació amb l’Usuari i enviar el butlletí de notícies. Legitimació del tractament: Consentiment de l’interessat/da. Conservació de les dades: Es conservaran durant el temps que hi hagi un interès mutu o durant el temps que sigui necessari per al compliment d’obligacions legals. Destinataris: COORDINADORA DE ONGD I ALTRES MOVIMENTS SOLIDARIS DE LLEIDA i prestadors de serveis o col·laboradors. Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les seves dades i de la limitació o oposició al seu tractament. Dades de contacte per exercir els teus drets: participa@coordinadora-ongd-lleida.cat Informació addicional: Podeu trobar més informació a la nostra Política de Privacitat.

La Coordinadora

La Coordinadora és una agrupació que reuneix entitats conegudes com a ONGD i altres Moviments Solidaris presents a Lleida que treballen en cooperació i solidaritat internacional amb les persones i pobles empobrits del planeta, i que expressen el desig i la voluntat de promoure l’acció conjunta de cara als objectius que els són comuns.

AMB EL SUPORT

I LA COL·LABORACÓ

Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida