L’Ajuntament de Lleida, a través de la Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, ofereix anualment la possibilitat de gaudir de cinema infantil en valors durant les tardes de dissabte 5 i 12 de novembre, i els matins dels diumenges 20 i 27 de novembre de 2022.
CINEMON XIC consta de quatre sessions mantenint els diferents horaris, de matí i tarda, amb la finalitat d’adaptar-se al màxim al públic al qui va dirigit, infants i famílies.
Els valors exposats durant el Cicle van en la línia del respecte als Drets Humans (DH) i el treball en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Concretament el respecte al medi ambient, a la diversitat, la cultura de pau i l’equitat de gènere.
Aquest any, a més a més, les sessions de cinema aniran acompanyats de diferents tallers que realitzaran entitats i ONGD de la ciutat de Lleida. Aquests tallers han estat promoguts per la Coordinadora d’ONGD’s i aMS de Lleida i ajudaran a les famílies a treballar el contingut de les pel·lícules i enfocar-ho als ODS.
A la web de la paeria es facilitarà material pedagògic per a cada sessió, per tal que les famílies puguin treballar a casa els valors que han pogut observar a les pel·lícules. Enguany l’activitat torna a esdevenir gratuïta amb reserva de plaça al web de cooperació.
Amb CinemónXic la Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes de l’Ajuntament de Lleida, pretén donar continuïtat anual al projecte Cinemón, oferint un espai de reflexió familiar adreçat especialment per al públic infantil i juvenil. Pretén ser un espai d’educació en valors amb cinema adaptat a les característiques dels i les infants de la ciutat de Lleida.
La Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida, compromesos amb l’educació transformadora, hem participat del disseny del cicle i col·laborem en alguna de les sessions, ja que el cinema, i concretament el cinema d’animació, tant estimat a la ciutat de Lleida, és una eina per la transformació social, a més a més d’un pla perfecte per gaudir en família les tardes de novembre.

Primera sessió 5/11/2022: Àgata, la meva veïna detectiva (6+ anys)
Sinopsi: Àgata Christine, de 10 anys, és una apassionada dels misteris. Tant que ha creat una agència de detectius privats al soterrani de casa seva. Una aventura detectivesca on la protagonista aprendrà a veure més enllà de les primeres impressions i a valorar la importància de l’amistat.
Taller a càrrec de l’associació AGIPA que ens farà el taller “MIRADES VIOLETES” Tenim les ulleres posades? Sabem detectar el micro masclisme? Taller infantil per treballar la igualtat de gènere.
Segons sessió 12/11/22: Bon dia, món! (5+ anys)
Sinopsi: En un entorn natural d’aigua i de boscos, deu animalons de diferents espècies neixen, creixen, s’observen i s’empaiten. Els nostres aventurers admiren la bellesa d’aquest món i se senten afortunats de ser-hi. Bon dia, món! és un passeig per la naturalesa que ens acompanya i on coneixem i aprenem a respectar els éssers vius que hi habiten.
Taller a càrrec de l’ONG Osmon: amb ells es treballarà el respecte a la natura i ens podrem endur un esqueix d’alzina que podreu replantar en família.
Tercera sessió 20/11/22: Dunia i altres contes del món (7+ anys). ESTRENA A LLEIDA!
Sinopsi: La Dunia és una nena de sis anys a qui li agrada molt jugar, aprendre i descobrir noves històries. Viu amb els seus avis a Alep, fins que un dia es veuen obligats a deixar el seu país per culpa de la guerra. Junts iniciaran una gran aventura a la recerca d’una nova llar.
Quatre curtmetratges protagonitzats per nens i nenes lluitadores, imaginatives i esperançadores que representen la unió de cultures i la necessitat d’acollir i respectar l’altra persona.
Taller a càrrec del Club de lectura Afrolleidatà amb contes africans que ens ajudaran a conèixer altres cultures.
Quarta sessió 27/11/22: La meva mare és un goril·la (+3 anys).
Sinopsi: La Jonna ha viscut a l’orfenat tota la seva vida. Un dia ve una goril·la que l’adopta. La Jonna triga un temps a acostumar-se a la seva nova mare, però quan tot comença a funcionar bé, les autoritats locals amenacen la seva existència.
Taller a càrrec de l’associació AGIPA: treballarem el respecte a la diversitat en tots els seus àmbits a través d’una activitat lúdica