Si et trobes en situació de vulnerabilitat, has de saber que la teva companyia d’aigua, llum o gas no et pot tallar el subministrament per raó d’impagament d’alguna factura mentre duri l’estat d’alarma. El Govern va aprovar el mes de desembre passat el Reial decret llei 37/2020, que inclou la garantia de subministrament d’aigua i energia a consumidors vulnerables.
Quins requisits he de complir per a estar protegida contra el tall? Fins quan dura aquesta protecció? Què he de fer per a evitar el tall davant la meva companyia de la llum si tinc un impagament? Què passa si no sóc la titular del contracte de subministrament (ho és l’amo o l’anterior inquilí, per exemple)? resolem totes aquestes preguntes i més per a fer valdre el teu dret als serveis bàsics.
Hem preparat una Guia APE amb les preguntes més habituals sobre aquesta mesura així com un Document Útil per a sol·licitar l’informe a Serveis Socials per a evitar el tall de subministrament.
Podeu descarregar la Guia aquí:
Més informació a la web d’ Aliança contra la pobresa energètica